Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sigirtmaç, Ayperi Dikici" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Okul öncesi öğretmenlerinin öz-düzenlemeleri ve özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen uygulamalarının sınıf yönetimi becerisi üzerine etkisi
    (2021) Kurt, Hülya; Sigirtmaç, Ayperi Dikici
    Bu çalışmada, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin öz düzenlemeleri ve özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen uygulamaları ile ilişkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim öğretim yılında Mersin ilinde kamuya bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında çalışmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla demografik bilgi formu haricinde “Öz- Düzenleme Ölçeği”, “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz-Düzenlemeli Öğrenmeyi Desteklemek İçin Uygulamalarını Değerlendirme Ölçeği” ile “Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde korelasyon ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile öz-düzenlemeleri ve özdüzenlemeli öğrenmeyi desteklemek için kullandıkları uygulamaları arasındaki ilişkilerin pozitif yönde anlamlı olduğu; öz-düzenlemeleri ve öz-düzenlemeli öğrenmeyi desteklemek için kullandıkları uygulamalarının sınıf yönetim becerilerinin yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin öz-düzenlemelerinin ve öz-düzenlemeli öğrenmeyi destekleyen uygulamalarının sınıf yönetimi becerileri üzerindeki açıklayıcılık oranının %41 olduğu ve bunlardan öz-düzenlemelerinin en güçlü etkiye sahip değişken olduğu görülmektedir.

| Tarsus Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Tarsus Üniversitesi, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim