Demirtaş, FurkanBozyigit, Sezen2025-03-172025-03-1720231309-8659https://doi.org/10.58689/eibd.1261869https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1190545https://hdl.handle.net/20.500.13099/825Türkiye’de uluslararası ticaret ve lojistik konularına verilen önemin artışına paralel olarak üniversitelerde Uluslararası Ticaret ve Lojistik bölümlerinin sayısı her geçen yıl çoğalmaktadır. Bölüm her yıl bir önceki yıla göre daha fazla öğrenci almakta, buna bağlı olarak da bölüm mezunu kişi sayısı giderek artmaktadır. Öğrenciler bölümü ilk tercih ettiklerinde bölümle veya gelecekteki meslekleriyle ilgili düşük düzeyde bilgi sahibi olsalar da eğitim sürecinde farklı mesleki beklentilere girebilmektedirler. Bu araştırmanın amacı da Uluslararası Ticaret ve Lojistik bölümünde okuyan öğrencilerin geleceğe yönelik mesleki beklentilerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda Tarsus, Harran ve Toros Üniversitesinin Uluslararası Ticaret ve Lojistik bölümü 4. sınıf öğrencileri evren olarak belirlenmiş, amaçlı örnekleme yöntemlerinden kartopu örnekleme yoluyla 14 öğrenci çalışma grubuna dahil edilmiştir. Derinlemesine görüşme yöntemiyle toplanan verilere içerik analizi ve betimsel analiz yöntemleri uygulanmıştır. Bulguların incelenmesiyle, öğrencilerin; bölüme isteyerek geldikleri, birinci sınıftan dördüncü sınıfa kadar bölüme yönelik görüşlerinin olumlu yönde değiştiği, mezun olduktan sonra kariyer ve kişisel gelişim hedeflerini gerçekleştirmek amacıyla özel sektörde çalışmak istedikleri, çalışacakları yerden yüksek maaş ve saha görevinde çalışma beklentilerinin olduğu, kendilerini dil konusunda yetersiz görmelerinin yanı sıra uygulama eksikliği hissettikleri, çalışacakları yerlerde ilk beş yılda kariyer anlamında ilerlemeyi planladıkları ve refah düzeylerini artırmak için yurt dışında çalışmak istedikleri bulgularına ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimMesleki beklentiDerinlemesine görüşmeUluslararası Ticaret ve Lojistik bölümüUluslararası Ticaret ve Lojistik Öğrencilerinin Geleceğe Yönelik Mesleki BeklentileriArticle10.58689/eibd.126186914271071341190545