İnce, MehmetBozyigit, Sezen2025-03-172025-03-1720182147-80822651-5393https://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2018.6/2.39-56https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/306459https://hdl.handle.net/20.500.13099/1201Sosyal medya özellikle de teknoloji ile büyümüş olan birçok Y ve Z kuşağının hayatında oldukça önemli bir rolesahiptir. Bu kuşaklar boş olduklarını düşündükleri her an sosyal medyaya bağlanmakta, kendileriyle ilgili bilgilerpaylaşmakta, diğer insanlar ile iletişim kurmakta hatta bu mecradan yararlanarak satın alma davranışlarına yönvermektedirler. Oldukça yoğun olarak kullanılan sosyal medya araçlarından birisi de Instagram’dır. KullanıcılarInstagram’da yer alan reklamlara karşı farklı tutumlara sahip olmakta ve bu tutumlar da onların çeşitlidavranışlarına yön verebilmektedir. Bu araştırmanın amacı da Instagram’ı oldukça yoğun olarak kullanan Y ve Zkuşaklarının Instagram reklamlarına karşı tutumlarının satın alma davranışlarına olan etkisini ortayaçıkartmaktır. Araştırmanın örneklemini Mersin ili Tarsus ilçesinde ikamet eden Y ve Z kuşağına mensup 423Instagram kullanıcısı oluşturmaktadır. Yüz yüze anket yöntemiyle toplanan veriler yapısal eşitlik modelikullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, Y kuşağında Instagram reklamlarına karşıeğlendiricilik tutumunun satın alma öncesi, eğlendiricilik ve rahatsız edicilik tutumlarının ise satın alma sonrasıtüketici davranışlarını etkilediği, Z kuşağında ise hem eğlendiricilik hem de rahatsız edicilik tutumlarının satınalma öncesi ve sonrası davranışlara etkisi olduğu saptanmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİletişimİşletmeTÜKETİCİLERİN INSTAGRAM REKLAMLARINA KARŞI TUTUMLARININ SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Y VE Z KUŞAĞI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMAArticle10.14514/BYK.m.26515393.2018.6/2.39-56623956306459