Kurt, HülyaAslan, Durmus2025-03-172025-03-1720202149-48782149-6374https://doi.org/10.21798/kadem.2021266729https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/408736https://hdl.handle.net/20.500.13099/1076Bu araştırma, okul öncesi dönem çocuğu olan annelerin (2-6 yaş arası)ebeveyn öz-yeterliği, psikolojik sağlamlığı ve ebeveyn tutumları arasındakiilişki durumunu incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada ayrıcaannelerin öz-yeterliği, psikolojik sağlamlığı ve annelik tutumlarınınyaş, eğitim seviyesi, sosyo-ekonomik durum ve sahip olduğu çocuk sayısınagöre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmada nicelaraştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama kullanılmıştır. Araştırmadaannelerin öz-yeterlilikleri Seçer, Çeliköz ve Yaşa (2008) tarafındanuyarlanan, “Ebeveynliğe Yönelik Tutum Ölçeği-Anne Formu” psikolojiksağlamlıkları Doğan (2015) tarafından uyarlanan “Psikolojik SağlamlıkÖlçeği” ve ebeveyn tutumları ise Karabulut, Demir ve Şendil (2008)tarafından hazırlanan “Ebeveyn Tutum Ölçeği” ile değerlendirilmiştir.Araştırmada çalışma grubunu 2-6 yaş arası çocuğu olan ve Trabzon ilinde ikamet eden 297 anne oluşturmaktadır. Araştırma sonucundaokul öncesi dönem çocuğu olan annelerin psikolojik sağlamlıkları veannelik öz-yeterlilikleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıcaannelerin annelik öz-yeterliliklerinin eğitim seviyesi ve gelir düzeyinegöre; psikolojik sağlamlıklarının eğitim seviyesi, gelir ve çocuk sayısınagöre; ebeveyn tutumlarının ise eğitim seviyesi ve gelir düzeyinegöre anlamlı değişiklik gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal ÇalışmaSağlık Politikaları ve HizmetleriKadın AraştırmalarıOkul Öncesi Dönem Çocuğu Olan Annelerin Öz-Yeterlik, Psikolojik Sağlamlık ve Ebeveyn Tutumlarının İncelenmesiArticle10.21798/kadem.202126672962211240408736