Tor Kadıoğlu, Cansuİnce, Mehmet2024-02-092024-02-092021Tor Kadıoğlu, C. ve İnce, M. (2021). Pandemi Sürecinde Tüketicilerde Hissedilen Ölüm Kaygısının Demografik Faktörlere Göre Değerlendirilmesi, 9, 33-43.2149-4622https://doi.org/10.18506/anemon.803164https://hdl.handle.net/20.500.13099/209Tüm dünyada yaşanan COVID-19 pandemisi nedeniyle toplumlar, maddi ve manevi anlamda kaygılıdır. Tüketicilerin pandemi sürecinde algıladığı manevi risklerin, tutum ve davranışlarını değiştirebileceği düşünülmektedir. Bu araştırmanın amacı, Tomas-Sabao, Gomez-Benito ve Limonero tarafından geliştirilmiş olan "Ölüm Kaygısı Ölçeği’ni pandemi sürecine uyarlayarak tüketici grupları bakımından değerlendirmektir. Araştırmanın örneklemini, Türkiye’de yaşayan, COVID-19 pandemi sürecinde mecbur kalmadıkça evden çıkmadığını belirten, yani karantinada kalan 386 tüketici oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri Mart-Nisan 2020 tarihinde çevrimiçi anket aracılığıyla toplanmıştır. Sonuçlar incelendiğinde; dışsal ölüm kaygısı, ölümün kabulü, ölüme ilişkin düşünceler ve ölümün kaçınılmazlığı boyutlarında; cinsiyet, yaş, gelir ve eğitim durumu bakımından anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.turinfo:eu-repo/semantics/openAccessTüketiciCOVID-19 PandemisiÖlüm Kaygısı ÖlçeğiConsumerCOVID-19 PandemicDeath Anxiety ScalePandemi Sürecinde Tüketicilerde Hissedilen Ölüm Kaygısının Demografik Faktörlere Göre DeğerlendirilmesiEvaluation of Death Anxiety Felt in Consumers During the Pandemic Process According to Demographic Factorsarticlehttps://doi.org/10.18506/anemon.8031649Toplum ve Siyaset3343