Gürsoy, İpekAyyıldız, Hasan2025-03-172025-03-1720221309-63622667-8349https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1178612https://hdl.handle.net/20.500.13099/1226Bu çalışma ile fizyolojik bir terim olan homeostaz ve tüketici davranışlarının kavramsal açıdan irdelenmesi amaçlanmaktadır. Tüketici davranışları alanında yapılan araştırmalar sıcaklık ve duygu faktörlerinin tüketicilerin satın alma niyetleri ve satın alma kararları üzerinde etkili olduğunu ortaya koymaktadır. Yabancı literatürde mevcut olan deneysel çalışmalar, vücudun iç dengesini sağlamakla görevli olan homeostazın, fiziksel sıcaklık ve duygusal sıcaklık arasındaki etkileşimi yönlendiren temel bir mekanizma olduğunu ve bu mekanizmanın tüketici davranışları üzerinde dolaylı bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Homeostaz ve tüketici davranışları arasındaki ilişkiyi kavramsal açıdan ortaya koyan bu çalışma ile gelecekte yapılacak olan deneysel çalışmalar için teorik bir çerçeve sunulması hedeflenmektedirtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessBeslenme ve DiyetetikİktisatHomeostaz ve Tüketici Davranışları: Kavramsal Bir İrdelemeArticle1412352601178612