Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yaman, Ahmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 12 / 12
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    As an urban public policy analysis: The relation between vocational education and training (VET), and municipalities
    (2023) Yaman, Ahmet
    It is one of the most basic requirements of today for sustainable social and economic development that individuals have the knowledge, skills and competencies appropriate to the requirements of the age. Vocational education and training (VET) is an important role that determine social and economic development levels of countries as well as urban growth. In general, vocational education is considered a work of the national government, but it is directly or indirectly linked with urban public policy too. Urban public policy aims not only to manage cities spaces, economics structure but also it purposes to enhance urban development, urban growth and resident welfare. The central focus of this study is to investigate the relationship between vocational education and training (VET) and local governments in terms of urban public policy and implementation tools. The study claims that urban vocational policy also contributes to the structure of urban economics in terms of boosting enterprises' human resource capacities. Therefore, vocational education directly affects the development of individuals, businesses, and urban growth potential. In order to clarify that, I benefit from secondary data resources, including plans, reports, urban parliament decisions, etc. The study reached three conclusions, as follows: Firstly, vocational education is an urban policy implementation tool that is considered based on the social municipality’s approach. Secondly, it is used to improve vulnerable groups’ skills to ensure employment participation, and It contributes to fulfilling the needs of qualified personnel required by the business world operating in urban economics. Thirdly, municipalities have conducted vocational education and training programs with the support of national and international projects. Moreover, the municipalities have benefited from the project funding, which increases the physical capacity of the municipalities’ education centres and covers the costs of the activities.
  • [ X ]
    Öğe
    BİR KENTSEL KAMU POLİTİKASI ANALİZİ OLARAK: MESLEKİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM (MEÖ) İLE BELEDİYELER ARASINDAKİ İLİŞKİ
    (Cihan USTA, 2023) Yaman, Ahmet
    Bireylerin çağın gereklerine uygun bilgi, beceri ve yeterliliklere sahip olması sürdürülebilir sosyal ve ekonomik kalkınma için günümüzün en temel gerekliliklerinden biridir. Mesleki eğitim ve öğretim (MEÖ), kentsel büyümenin yanı sıra ülkelerin sosyal ve ekonomik gelişmişlik düzeylerini belirleyen önemli bir rol oynamaktadır. Genel olarak mesleki eğitim, ulusal hükümetin işi olarak kabul edilmektedir, ancak doğrudan veya dolaylı olarak kentsel kamu politikasıyla da bağlantılıdır. Kentsel kamu politikası, yalnızca kent alanlarını, ekonomik yapıyı yönetmeyi değil, aynı zamanda kentsel gelişmeyi, kentsel büyümeyi ve sakinlerin refahını artırmayı da amaçlamaktadır. Bu çalışmanın odak noktası mesleki eğitim ve öğretim (MEÖ) ile yerel yönetimler arasındaki ilişkiyi kentsel kamu politikası ve uygulama araçları açısından araştırmaktır. Çalışma, kentsel meslek politikasının, işletmelerin insan kaynakları kapasitelerini artırma açısından kentsel ekonominin yapısına da katkıda bulunduğunu iddia etmektedir. Dolayısıyla mesleki eğitim, bireylerin, işletmelerin gelişimini ve kentsel büyüme potansiyelini doğrudan etkiler. Bunu açıklığa kavuşturmak için planlar, raporlar, kent meclisi kararları vb. ikincil veri kaynaklarından yararlanılmıştır. İkincisi, mesleki eğitim kırılgan grupların istihdama katılımını sağlamak, becerilerini geliştirmek için kullanılır ve şehir ekonomisinde faaliyet gösteren iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli eleman ihtiyacının karşılanmasına katkıda bulunmaktadır. Üçüncüsü, belediyeler ulusal ve uluslararası projelerin desteğiyle mesleki eğitim programları yürütmektedir. Ayrıca, belediyelerin eğitim merkezlerinin fiziksel kapasitesini artıran ve faaliyetlerin maliyetlerini karşılayan proje finansmanından da belediyeler yararlanılmaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    Büyükşehir Belediyelerinde Kırsal Mahalle-Kırsal Yerleşik Alan Uygulaması ve Bir Model Önerisi
    (2023) Alıcı, Orhan Veli; Yaman, Ahmet
    Türkiye’de 2014 yılı itibariyle büyükşehir belediyelerinin bulunduğu illerde köyler mahalle statüsüne dönüştürülerek anılan kırsal mekânlara belediyelerin hizmet sunması uygulamasına geçilmiştir. Kırsalda yaşayan vatandaşların yerel yükümlülükler karşısında korunması maksadıyla beş yıl süresince önemli istisna ve muafiyetler tanınması gerekmiştir. Ancak bahsedilen süre sonrasında kırsal alanlarda yaşayan vatandaşların bu yönetsel modele ekonomik anlamda uyum sağlayamayacağı anlaşılmıştır. Bu nedenle kırsal alanlarda yaşayan vatandaşlara tanınan indirim ve muafiyetlerin süresiz hale getirilmesi uygulamasına geçilmiştir. Ancak bir yerleşim yerinin kırsal mahalle veya kırsal yerleşik alan olarak belirlenmesine dair yapılan düzenlemede yer alan kriterlerin yeterli olmadığı, sübjektif bir mahiyet içerdiği de görülmüş, özellikle kırsal ile kentsel alanın bütünleştiği yerlerde bahsedilen haklardan kentsel yaşam süren vatandaşların da istifade edebileceği anlaşılmıştır. Bu maksatla da kırsal alanların korunması, tanınan haklardan sadece kırsal yaşam süren vatandaşların yararlanması ve bu yerlere hizmet sunan idarelerin mali yapıları ile hizmet kalitelerinin korunması adına ilgili mevzuatta yer alan ve idarelere takdir yetkisi sunan “ve benzeri hususlar” ifadesinin içeriğinin objektif bir şekilde belirlenmesi gerekliliği doğmuştur. Bu amaçla da kentsel ve kırsal alanın bütünleştiği Mersin ili Mezitli ilçesi örneği çerçevesinde bir alan araştırması yapılarak kırsal yaşamın ve hizmet sunucularının menfaatlerini koruyacak ölçüde yeni kriterlerin tespit edilmesi ve bu çalışma kapsamında bir model önerisi sunulması amaçlanmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Büyükşehir Belediyelerinde Kırsal MahalleKırsal Yerleşik Alan Uygulaması ve Bir Model Önerisi
    (Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitusu, 2023) Alıcı, Orhan Veli; Yaman, Ahmet
    Türkiye’de 2014 yılı itibariyle büyükşehir belediyelerinin bulunduğu illerde köyler mahalle statüsüne dönüştürülerek anılan kırsal mekânlara belediyelerin hizmet sunması uygulamasına geçilmiştir. Kırsalda yaşayan vatandaşların yerel yükümlülükler karşısında korunması maksadıyla beş yıl süresince önemli istisna ve muafiyetler tanınması gerekmiştir. Ancak bahsedilen süre sonrasında kırsal alanlarda yaşayan vatandaşların bu yönetsel modele ekonomik anlamda uyum sağlayamayacağı anlaşılmıştır. Bu nedenle kırsal alanlarda yaşayan vatandaşlara tanınan indirim ve muafiyetlerin süresiz hale getirilmesi uygulamasına geçilmiştir. Ancak bir yerleşim yerinin kırsal mahalle veya kırsal yerleşik alan olarak belirlenmesine dair yapılan düzenlemede yer alan kriterlerin yeterli olmadığı, subjektif bir mahiyet içerdiği de görülmüş, özellikle kırsal ile kentsel alanın bütünleştiği yerlerde bahsedilen haklardan kentsel yaşam süren vatandaşların da istifade edebileceği anlaşılmıştır. Bu maksatla da kırsal alanların korunması, tanınan haklardan sadece kırsal yaşam süren vatandaşların yararlanması ve bu yerlere hizmet sunan idarelerin mali yapıları ile hizmet kalitelerinin korunması adına ilgili mevzuatta yer alan ve idarelere takdir yetkisi sunan “ve benzeri hususlar” ifadesinin içeriğinin objektif bir şekilde belirlenmesi gerekliliği doğmuştur. Bu amaçla da kentsel ve kırsal alanın bütünleştiği Mersin ili Mezitli ilçesi örneği çerçevesinde bir alan araştırması yapılarak kırsal yaşamın ve hizmet sunucularının menfaatlerini koruyacak ölçüde yeni kriterlerin tespit edilmesi ve bu çalışma kapsamında bir model önerisi sunulması amaçlanmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kentin Temel Gıda Maddesi Olan Ekmeğin Üretim ve Tüketim Sürecinin Ekonomi Politiği
    (Dergipark, 2022) Yaman, Ahmet
    İnsanlık tarihi boyunca ekmek, tarihsel, sosyal, kültürel ve ekonomik alanları yatay olarak kesen temel besin kaynağıdır. Bu nedenle ekmeğin üretimi ve tüketimi ekonomik, politik ve sosyal ilişkiler bağlamında belirlenmektedir. Bu bağlamda çalışmanın ilk bölümünde ekmeğin üretim sürecini etkileyen unsurlar ele alınmıştır. Ekmeğin üretim sürecinde yer alan özel sektör ve kamu sektörünün konumu, ilişkileri değerlendirilmiştir. İkinci bölümde ekmeğin üretim ve tüketim sürecini belirleyen fiyat tarifelerinin belirlenmesi ve uygulanması incelenmiştir. Üçüncü bölümde belediyelerce üretimi, dağıtımı yapılan halk ekmek uygulamasının ekonomi politiği analiz edilmiştir. Çalışmada ilk olarak, kentin temel gıda maddesi olan ekmeğin üretimi ve tüketiminin tarih boyunca merkezi ve yerel idarelerce denetim ve kontrol altında tutulduğu sonucuna varılmıştır. İkincisi, kentte üretilen ekmeğin fiyatının, tarifelerinin merkezi ve yerel otoritelerin denetiminde olduğu vurgulanmıştır. Son yıllarda ekmek fiyatının belirlenmesinde hükümetin rolünü arttırdığı, yeni aktörlerin ve sürecin başlatıldığı belirtilmiştir. Üçüncü olarak, belediyelerin üretici ve düzenleyici kentsel politikalarının gereği olarak halk ekmek uygulamalarıyla kentsel rantı kırıcı, piyasayı dengeleyici işlev üstlendikleri ileri sürülmüştür. Ancak bu işlevin kenttin ekmek üretimini gerçekleştiren üreticiler açısından haksız rekabet yaratıcı uygulama olduğu sonucuna da ulaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kentsel Yoksulluğunun Yönetiminde Kentsel Politika Araçlarının (Repertuvar) Analizi: Mersin Büyükşehir Belediyesi Örneği
    (2022) Yaman, Ahmet
    Yoksulluk, insanoğlunun varoluşu ile birlikte ortaya çıkan, zaman ve mekan mefhumunu aşan bir kavramdır. İlk çağlardaki basit toplum tiplerinde farklı düzeylerde görülen yoksulluk, günümüz (post)modern sonrası toplumların karmaşık yapılarında da deneyimlenmesi nedeniyle tarihsel bir özelliğe sahiptir. Kavramın bu tarihsel özelliği aynı zamanda yoksulluğun değişik zaman dilimlerinde ve coğrafi mekanlarda, farklı niteliksel ve niceliksel özellikleriyle görülmesine neden olmaktadır. Bu nedenle yoksulluk kavramı sosyal, ekonomik, politik ve kültürel pek çok konuyu yatay kesmektedir. Çok boyutlu ve birbiriyle ilişkili yapısı nedeniyle yoksulluğun tanımı, nedenleri ve etkileri üzerine alan yazınında tartışmalı yaklaşımlar mevcuttur. Bu çalışmada öncelikle yoksunluk kavramının ontolojik ve epistemolojik sorgulaması yapılarak kavramın sosyal gerçekliği hakkında bir değerlendirmede bulunulmuştur. İkinci olarak modern toplumun sanayileşme ve kentleşme değişkenleriyle şekillendiği varsayımında hareketle yoksulluğun sanayileşme ve kentleşme ile olan ilişkisine değinilmiştir. Üçüncü olarak, yoksulluğun kent ölçeğinde, kent mekânında ve kentte yaşayan insanlarla olan ilişkisi ele alınmıştır. Bu ilişki kentsel politika ve kent yoksulluğu kavramlarıyla birlikte değerlendirilmiş ve kentsel yoksulluğun yönetiminde kullanılan kentsel politika araçları (repertuvar) analiz edilmiştir. Kentsel yoksulluğun yönetilmesinde Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin uygulamaları analiz edilmiştir. Çalışmanın amacı, kapması ve sınırlılıkları göz önüne alındığından bilgiye kolay erişim sağlanması, politika araçlarının gözlemlenebilmesine imkân sağlaması nedeniyle Mersin Büyükşehir Belediyesi örneği tercih edilmiştir. Araştırmada, Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin kentsel yoksulluğun azaltılmasına öncelik verdiği bu anlamda ulusal politika metinlerine referans vererek stratejik amaç ve hedeflerini belirlediği görülmüştür. Ayrıca, kentsel yoksulluk yönetiminin uygulama süreci, usul ve esasları 5393 sayılı Belediye Kanunu ile 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu’na dayanılarak hazırlanan “Sosyal Hizmetler ve Sosyal Yardımlar Yönetmeliği” çerçevesinde yürütülmektedir. Politika uygulama araçlarının (repertuvar) tematik olarak eğitim desteği, sağlık desteği, ayni ve nakdi yardımlar ve hizmetlerden oluştuğu tespit edilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Kırsal Mahalle Uygulamasının Su ve Kanalizasyon İdarelerinin Hizmet Sunumuna Etkisi ve Analizi: Mersin Örneği
    (2024) Alıcı, Orhan Veli; Deran, Ali; Yaman, Ahmet; Işıldaklı, Başak
    Türkiye’de 2014 yılında yapılan mahalli genel seçimler ile büyükşehir belediyelerinin hizmet alanı il mülki sınırı haline getirilmiştir. Bu kentlerde 2560 sayılı Kanun ile hizmet sunmakta olan Su ve Kanalizasyon İdareleri de söz konusu mülki sınırlarda içme ve kullanma suyu temin etme, kullanılmış suları arıtma ve yağmur suyunun uzaklaştırılması görevlerini ifa etmeye başlamıştır. Köylerin ve belde belediyelerinin mahalleye dönüştürülmesi ile birlikte kırsal alanda yaşayan vatandaşlara 6360 sayılı Kanun ile birtakım yerel vergi ve ücretlerden muafiyet ve istisnalar tanınmış, başlangıçta beş yıl sürmesi planlanan bu haklar 2022 yılı sonuna dek uzatılmıştır. Kırsal yaşamın gereklerine uygun olarak söz konusu vatandaşların desteklenmesi adına bu süreli hakların süresiz hale getirilmesi için 5216 sayılı Kanun’a Ek Madde 3 eklenerek “Kırsal Mahalle” uygulamasına geçilmiş, söz konusu uyum için de 6360 sayılı Kanun’un tanıdığı hakların nihai tarihi 2025 yılı sonu olarak belirlenmiştir. Ancak söz konusu uygulamaların tanıdığı ayrıcalıkların sadece yerleşim yeri özelinde tanınması sebebiyle bu kırsal alanlara yılın belirli kısımlarında gelen ve kırsal olmayan nüfusun da bu haklardan istifade ettikleri görülmektedir. Nitekim 2014 yılı ile birlikte Su ve Kanalizasyon İdarelerinin bütçeleri ve mali durumları incelendiğinde kırsal alanda hizmet sunmanın oldukça maliyetli olduğu ve anılan hak ve muafiyetlerin söz konusu idarelerin mali durumunu ve hizmet kalitesini önemli ölçüde etkilediği görülmüştür. Öte yandan bu haklardan kırsal muhitlere sınırlı zamanda yayla veya yazlık gibi saiklerle yerleşen geçici kentli nüfusun da istifade etmesi sebebiyle anılan mali zararın derinleştiği, su kaynaklarının kullanımında oluşan yoğun talep nedeniyle kırsal yaşamın zarar gördüğü ve oluşan talebin giderilmesi halinde yapılan yatırımın yılın önemli bir kısmında atıl kaldığı anlaşılmıştır. Çalışma kapsamında Mersin İlinde bulunan Silifke, Erdemli ve Toroslar ilçesi kırsalında bulunan mahallelere yayla saikiyle sadece yaz aylarında yerleşen nüfus incelenmiştir. Toplam 27 mahalle muhtarı ile 7 Su ve Kanalizasyon İdaresi bürokratı ile yapılan görüşme neticesinde elde edilen hususlara yer verilerek uygulamanın iyileştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Local and International Organizations' Co-operation for Urban Migration Policy and Urban Economics: The Case of Information Centres (BILMER)
    (Ebsco, 2023) Yaman, Ahmet
    Migration has a global impact, but it also intersects with local and national issues. In 2020, 281 million people lived outside their country of birth or citizenship, according to the United Nations Global Migration Database. The number of persons displaced across international borders is increasing due to conflict, persecution, and violence. Most of the world’s refugees and asylum seekers live in low- and middle-income countries. There is a medal that has two sides. On the one hand, migrants have been discussed as an actor who has a negative impact on social and economic order. On the other hand, they contribute to the sustainable development of host countries in social and economic ways. However, host countries and societies try to advance politics to enhance the development potential of migration. Local, national, and nongovernmental organizations should work together to develop and implement an urban and public policy to diminish the negative effects of migration. To do that, many institutions and associations play important roles in managing the social and economic consequences of migration. In this study, I assess the role of local and international organizations' cooperation according to urban migration policy and urban economics. To clarify that, this article benefits from a project called BILMER that is conducted by the Unions of Chambers of Tradesmen and Craftsmen, municipalities and the International Labour Organization (ILO). This paper contends that cooperation on migration policy and urban economics not only reduces negative effects for refugees, but also helps to improve the institutional capacity of local partners. The findings show that the cooperation local and international organizations reinforce three thematic areas. Firstly, the partnership develops institutional capacity of the NGO such as physical improvements, establishing communication channel and capacity building for staff. Secondly, local and international actors play an active role that is boosting the governance capacity on level of local managers. Thanks to the activities of the project, all the other actors can be a part of it and share what they've learned, which helps the partnership improve its ability to manage migration in urban areas. Finally, the cooperation with international actors on a local level has a social and economic transfer. The social and economic transfer can be used to strengthen social cohesion.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Pandemi Döneminde Kentsel Politikaların ve Uygulama Araçlarının (Repertuvar) Analizi
    (2022) Yaman, Ahmet
    Bütün dünyayı etkisi altına alan pandemi süreci uluslararası ve yerel ölçekte sosyal, ekonomik ve politik yapıları, kurumları ve insan ilişkilerini derinden etkilemiştir. Pandemi sürecinin yönetilmesi ve toplum sağlığının korunması için ulusal düzeyde merkezi hükümetler çeşitli kararlar alırken yerel düzeyde de belediyeler eliyle çeşitli politika ve uygulama araçları hayata geçirilmiştir. Bu çalışmada, Mayıs – Kasım 2020 tarihleri arasında İstanbul, Ankara, İzmir ve Mersin Büyükşehir Belediye Meclislerinde alınan kararlar ve politika uygulama araçları konu edinilmiştir. Çalışmada nitel araştırma stratejisi benimsenmiş olup içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Buna göre, “Covid-19”, “Pandemi”, “.Koronavirüs”, “Salgın” kelimelerinin geçtiği 72 olağan ve olağanüstü meclis ve komisyon kararları, tutanakları temel içerik analizi bağlamında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda kentsel politika uygulama araçlarının konu yönünden sosyal yardım destekleri, mali/finansal destek ve düzenlemeleri, çevre ve temizlik hizmetleri, araştırma/proje çalışmaları olarak dört ana başlık altında toplandığı sonucuna ulaşılmıştır. Pandemi ile mücadelede katılımcı bir anlayışla yetki ve sorumluluk paylaşımına, gelir ve bütçe kalemlerinde özel düzenlemelere ihtiyaç olduğu vurgulanmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    The Practice of Rural Neighborhood-Rural Settlement in Metropolitan Municipalities and A Model Proposal
    (Ankara Haci Bayram Veli Univ, 2023) Alici, Orhan Veli; Yaman, Ahmet
    As of 2014, villages in the provinces where metropolitan municipalities ruled in Turkey have been transformed into the status of neighborhood administration and the practice of providing services to rural settlements has been started by municipalities. Significant exceptions and exemptions had to be granted for five years in order to protect rural dwellers against local obligations. However, after the mentioned period, it was understood that the citizens living in rural settlements could not adapt to this administrative model economically. For this reason, the practice of making the discounts and exemptions granted to citizens living in rural settlements has been made indefinite. However, it has been seen that the criteria in the regulation regarding the determination of an administrative area as a rural neighborhood or a rural settlement are not sufficient and contain a subjective nature, and it has been understood that urban dwellers can also benefit from these rights, especially in places where rural and urban settled areas are integrated. Thus, in order to protect rural settlements, to benefit from the rights granted only to rural dwellers, and to sustain the financial structures and service quality of the administrations providing services to these places, it has become necessary to determine the content of the expression and similar matters in the relevant legislation, which gives discretion to the administrations, in an objective way. For this purpose, it is aimed to determine new criteria to protect the interests of rural life and service providers by conducting a field research within the framework of the sample of Mezitli district of Mersin, where urban and rural settled areas are integrated, and to present a model proposal within the scope of this study.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The Role and importance of the transportation coordınatıon center (Ukome) in the management of urban transportation
    (Platanus Publishing, 2023) Yaman, Ahmet
    The most important indicator of the age we live in is that living in the city is inevitable. More than half of the world's population lives in cities. Every problem that belongs to human beings also presents problems for the city. Transportation and traffic problems are the most important areas of concern that occupy the city's agenda. The quality of urban transportation also determines the quality of the city's life. For this purpose, local governments are responsible for planning, organizing, and establishing their policies for urban transportation. The urban transportation services neighbourhood is at the top of the list of common needs. For this purpose, local governments can apply a wide range of urban policy and application tools (Keleş 2016; Resmi Gazete 2005; UNDP 2016; United Nations 2018). We can say that urban policy problem is generally affected by urban transportation system. In order to create healthy transportation system, the urban policy has a crucial function. In this study, urban policy is described with the general perspective that the policy is an instrument that local governments may prefer or not to use to solve urban social problems (Gül 2015; Knoepfel et al. 2007; Yıldız and Sobacı 2013).
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The role of tradesmen and craftsmen in Mersin urban economics: An analysis of institutional, sectoral-based and location of activity
    (2022) Yaman, Ahmet
    Urbanization is not only a concentration of humans in city areas but also, the consumption and production activities that are comprised in urban space. In this sense, goods and services are developed through the urban economic actors, through labor, economic diversity, and prosperity. This article reviews the relationship between urban economics and tradesmen & craftsmen (TC). The focus is on analysing tradesmen and craftsmen’s institutional, sectoral-based, and activity location. To do that, the research has adopted the qualitative research method strategy and an instrumental and multiple case study design. The study used the document analysis technique to collect data. It aims to illustrate how urban economics actors conduct their businesses across the city. To clarify that, this article benefits from the urban economics notion which explains the relation between urban economics structure and actors. This paper also argues that tradesmen and craftsmen are key actors who produce goods and services in urban economics and it is composed of three main parts, the first of which analyses urban economics notion within the historical background briefly. The structure of Mersin's urban economics is assessed in the second part of this article. Within the scope of the paper, first of all, tradesmen and craftsmen were analysed in terms of the institutional framework, sectoral based, and location-activity. What is evident from this research is that tradesmen and craftsmen both are supported by the state and TC has an institutional organization capacity that is spread whole over the national level. Also, TC provides the city’s production process of goods and services based on sector.

| Tarsus Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Tarsus Üniversitesi, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim