Yazar "Tos, Onur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 13 / 13
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Active Healthcare Professionals' Perception of COVID-19 and Their Communication with Their Children: A Qualitative Analysis of the Background of the Pandemic(Marmara Univ, Fac Communication, 2021) Batu, Mikail; Kalaman, Sefer; Tos, Onur; Subasi, HilalAs a global phenomenon impacting societies, pandemics cause changes in work routines as well as in social life. During the COVID-19 pandemic, there has been a significant change in the work routines of healthcare professionals whose private lives were also affected. Especially the way parents perceive and explain the pandemic to their children has been important for children to understand the disease and take precautions accordingly. This study aims to examine the health workers' perceptions of the pandemic and their communication styles with their children during this process. In this regard, this study undertakes a qualitative approach following a phenomenological research design by conducting in-depth interviews with thirty participants, who are medical professionals actively working in a health institution, and are parenting at least one child between the ages of six and eighteen. The field research data shows that health professionals relate COVID-19 disease to biological weapons, the global economic system, and wild animals. In addition, the research also reveals that, during the pandemic, healthcare professionals used mainly a dialogue-based empathetic, approving, inclusive and direct form of communication with their children.Öğe İdeolojik Bir Söylem Olarak Slogan Üzerine Düşünmek: Türkiye’de Mart 2019 Yerel Seçimlerinde Kullanılan Parti Sloganları Üzerine Kıyaslayıcı Bir Analiz(2021) Batu, Mıkaıl; Yanık, Akan; Tos, OnurSeçmen desteğinde önemli rol oynayan ideolojiler, belli amaçlar çerçevesinde oluşturulmuş sloganlar yoluyla halka aktarılmaktadır. Partilerin ideolojilerini ve farklı disiplinlerin ikna etme tekniklerini temel alan sloganlar, seçmenin istenen yönde oy kullanma davranışını gerçekleştirmesine etkide bulunmaktadır. Diğer bir ifadeyle sloganlar, kitle iletişim araçları, siyasal reklam ilanları ve açık hava platformları gibi farklı ortamlarda seçmenin karşısına çıkmakta ve hedef kitlenin algısının yönetilmesinde önemli rol oynamaktadır. Siyasi partiler, tematik kampanyalarını yaratıcı sloganlarla etkili mesajlar haline getirerek rakiplerinden farklılaşmakta ve seçmeni etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı, Mart 2019 Türkiye yerel seçimlerinde Cumhur ve Millet ittifaklarının kullandıkları ideolojik sloganlara odaklanarak kıyaslayıcı bir analiz gerçekleştirmektir. Araştırmanın temel sorunsalı, ittifakların kullandıkları sloganlarda hangi kavramların kesiştiğini ve farklılık gösterdiğini ortaya koymaktır. Değerlendirmede sloganlarda gönül ve umut kodlarının öne çıktığı, sistemin verilen hizmet üzerinden anlatıldığı, içinde bulunulan şehrin sıklıkla vurgulandığı, zaman olarak da geleceğin daha çok belirtildiği görülmüştür. Ayrıca ittifakların seçmenlerinin algısına, kendilerinin belirledikleri söylem odağında seslendiği, kendi partilerinin üzerinde durdukları ve diğer partilerden farklılık gösteren temaların özellikle mevcut ideolojilerini yansıttığı sonucuna varılmıştır.Öğe İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER AMAÇLI AFİŞ TASARIMLARI: FİLM AFİŞLERİ ÜZERİNE GÖSTERGEBİLİMSEL ANALİZ(2024) Tos, OnurGöstergebilim, toplumsal hayattaki kültüre dayalı temaların aktarılması ve yorumlanması ile ilgilenen analiz yöntemidir. Bu alanda yapılan çalışmalarda verilen mesajların anlamladırılmasına ve mesajların kodlama perspektifine bakılmaktadır. Söz konusu mesajları insanların algılama biçimleri içinde yaşadıkları toplumun kültürel dinamiklerine ve yaşayış tarzlarına göre değişebilmektedir. Bu sebeple insanların herhangi mesajı algılama ve içekleri tamamlama düzeyleri farklılık gösterebilmektedir. İletişim ve halkla ilişkiler faaliyeti olarak tasarlanan film afişleri de göstergebilime ilişkin birçok tema ve kod barındırmaktadır. Filmlerin duyurumunun yapıldığı afişlerde gösterge, gösteren ve gösterilen ilişkisi ile teknik ve simgesel kodlar farklılık gösterebilmektedir. Fim afişlerinin de kültürel kodlar taşıdığı düşünüldüğünde, tasarımda verilmek istenen mesajın açık ve net olmasına dikkat edilmektedir. Afişerde, hedef kitle verilmek istenen mesajı doğru bir şekilde algılayamaz ise çekicilik unsuru barındıran film afişleri duyurum yapamamış olacaktır. Bu durum, vizyona giren filmlerin izleyici kitlesi doğru yönlendirilmemesine ve filmelerin hasılat elde edememesini sağlayabilmektedir. Bu çalışma, 2022 yılında vizyona giren ve dünya çapında hasılat geliri en yüksek olan 10 film ve bu fimler için tasarlanan afişlerin analizini kapsamaktadır. Film afişleri, Saussure’nin göstergebilimsel analiz tekniği ile analiz edilmekte, gösteren ve gösterilen arasındaki bağlama bakılmaktadır.Öğe İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER PERSPEKTİFİNDE YAPAY ZEKA UYGULAMALI KURUMSAL REKLAMIN GÖSTERGEBİLİMSEL ANALİZİ(Adıyaman University, 2024) Tos, OnurBir kurumunun imajının doğru bir şekilde geliştirilmesi, insanlar arasında pozitif yönlü yayılmasının sağlanması ve imajın yerleştirilmesi amacıyla kurumsal reklamlardan yararlanılmaktadır. Kurumsal reklam, kuruma ait iletişim ve halkla ilişkiler politikalarının da bir yansımadır. Kurumun genel politikalarının da yayınlandığı kurumsal reklamlarda, manevi ve maddi desteğinin artırılması amaçlanmaktadır. Kurumlar geleneksel ve yeni medya ortamlarından yer ve zaman satın alarak kurumsal reklamlarıyla tanıtım faaliyetlerini gerçekleştirmektedir. Bu çalışmada, Toros Tarım firmasının yapay zeka uygulamalı kurumsal reklam içeriğine odaklanılmaktadır. Türkiye Yüzyılı için yayınlanan kurumsal reklam içeriği Saussure’ün göstergebilimsel analiz yöntemiyle incelenmektedir. Kurumsal reklam içeriğinde hangi tema, kategorilerinin ve kodların ön plana çıkarıldığı göstergebilimsel analiz ile tespit edilmektedir. Ek olarak reklam içeriğindeki gösterge, gösterilen ve gösterilen arasında ilişki açıklanmaktadır. Analizler iletişim ve halkla ilişkiler perspektifinde yayınlanan kurumsal reklamda ön plana çıkan kavramların milliyetçilik, Atatürk, büyüyen ve gelişen Türkiye olduğu belirlenmiştir.Öğe In the Context of the Digital Public Sphere The Great Hack: : A Big Data-Focused Analysis(Marmara Univ, Fac Communication, 2024) Tos, Onur; Ercifci, AytuncBig data components are shaping the digital public sphere. The areas of use for big data components in the digital public sphere are expanding, and in this context, new digital possibilities affecting social life are increasing. This study focuses on the documentary film The Great Hack, , directed by J. Noujaim and K. Amer, which was released on the Netflix platform in 2019. The aim of the study is to identify the elements of the concept of digital public space and big data components in The Great Hack documentary film that shape the film and the narrative. It also aims to identify the embedded meanings underlying these elements. The main research question is: What are the open, axial, and selective coding transfers in the documentary film using the grounded theory approach? The data collection technique for the research is document analysis. The method of analysis is the grounded theory design, which can be used in qualitative research processes. Open, axial, and selective coding of the interaction of digital public space and big data is performed using the grounded theory pattern, adhering to the documentary film's style and narrative. In addition, themes, categories, and codes between the concepts are identified, and the connections and interactions between them are explained. As a result of the analyses, it was determined that digital media and digital traces were emphasized in the documentary film's style and narrative. Additionally, in the interaction of digital public space and big data components in the documentary film, it was found that digitalization, people's personal profiles, privacy, and data collection and processing processes are highlighted.Öğe Kültürel Değişim Temelinde X ve Z Kuşağınn Ebeveynlik Algısı: Zmet Tekniği Temelinde Bir Analiz(2022) Batu, Mıkaıl; Tos, OnurBu çalışmanın amacı, kültürel değişim ve farklı kuşakların ebeveynlik algısı temelinden hareketle X ve Z kuşağında bulunan kişilerin ebeveynlik algılarının nasıl olduğunu saptamaktır. Bu doğrultuda X kuşağından 10, Z kuşağından 10 olmak üzere toplam 20 kişiden ebeveynlik kavramına yönelik düşünceleri doğrultusunda bir fotoğraf çekmeleri veya görsel bulmaları istenmiştir. 10 gün sonra, önceden belirlenen odada her bir katılımcıyla ayrı ayrı olmak üzere derinlemesine görüşme yapılmıştır. Analiz sonucunda X kuşağında ebeveynliğe ilişkin Z kuşağından farklı olarak her şeye koşuşturma, empati kurma, birliktelik, gurur, umut, sağlık, daha çok zaman, eğlence, oyun ve eğitim kavramlarına rastlanmıştır. Z kuşağında ebeveynliğe ilişkin X kuşağından farklı olarak ise dokunmak, özgürlük, saygı, fedakârlık, baskı, değer, hissetmek, kodlarına rastlanmıştır. İki kuşağı üzerinde durdukları ortak kodlar ise çekirdek aile, mücadele ve düşünmek, merhamet, anne yemeği, anne, baba, saygı, güven, büyüme, eğlence, çocuklar temelinde aile ve mutluluk kavramlarıdır. Genel olarak kodlara bakıldığında ise en çok sevgi, saygı, huzur ve birliktelik kavramları üzerinde durulduğu görülmüştür.Öğe MEDIA COVERAGE OF NOWRUZ RITUALS AND REFLECTIONS: SIMILARITIES AND DIFFERENCES ACROSS THE TURKIC WORLD(Ankara Haci Bayram Veli University, 2024) Batu, Mi̇kai̇l; Oz, Mustafa; Yazar, Sorumlu; Tos, Onur; Kurban, VefaCulture is the collective value of societies, encompassing the skills of people to live and produce together. In this sense, culture is the expression of values such as language, traditions, customs, and practices passed down from generation to generation within a society. One of the most significant of these transmissions is festivals. For the independent Turkic states, one of the most important festival-like events celebrated is Nowruz. Nowruz carries different meanings for the Independent Turkic States and is celebrated each year around March 21 with special rituals. These rituals include egg tapping, jumping over fire, symbolic iron forging, and making visits. For the Turkic States, Nowruz generally symbolizes abundance, prosperity, unity, rejuvenation, and new life. This research looks at the celebration of Nowruz, a holiday that represents plenty, growth, togetherness, revival, and new beginnings, in seven Independent Turkish States. Nowruz happens on March 21 and the days around it. Nowruz has special traditions like egg tapping, fire jumping, and iron shaping, showing both similar and different cultural customs among these states. Though there are differences, the fundamental essence of Nowruz, based on a shared historical culture, shows the enduring link between past and future traditions. Using content analysis with Maxqda 2020, this study examined news reports from 2015-2020 in three newspapers from each of Turkey, the Turkish Republic of Northern Cyprus, Azerbaijan, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Uzbekistan, and Turkmenistan. Results show a focus on events rather than rituals, with usual practices like fire jumping and egg tapping next to special local traditions and games, showing the cultural importance of Nowruz as a cherished and ongoing celebration. © 2024 Ankara Haci Bayram Veli University. All rights reserved.Öğe Reklamlardaki Cinsiyet Kodları Üzerine Bir Alımlama Analizi(2021) Acar Şentürk, Zülfiye; Tos, Onur; Dıvrak, EbruTemel amacı satış arttırmak olan reklamlar aynı zamanda bir iletişim aracı olması nedeniyle çeşitli rolleri de üstlenmektedir. Sosyalizasyondan ekonomiye, eğlendirmeden kültür aktarımına kadar birçok işlevi olan reklamlar, tüketim alışkanlıklarının yanında toplumsal alışkanlıkları da etkilemekte ve değiştirmektedir. Reklamlardaki mesajlar çoğu kez ideal olanın nasıl olması gerektiğini de aktarmaktadır. Özellikle de toplumsal konulardan biri olan cinsiyet, reklamlarda temsil edilen konuların başında gelmektedir. Kadın ve erkek rollerinin reklamlarda toplumsal beklenti ve alışkanlıklara uygun olmasına özen gösterilmektedir. Bunun yanında kadın ve erkekler ideal bir şekilde temsil edilmekte tüketicilerin bu kişilerle ürüne dikkatinin çekilmesi amaçlanmaktadır. Buradan hareketle araştırmada alımlama analizinden hareketle gönüllülük esasına göre seçilen öğrencilerle odak grup görüşmesi yapılmış ve reklamlardaki kadın ve erkek kahramanları cinsiyet kodları açısından değerlendirmeleri istenilmiştir. Markanın yüzü olan kadın ve erkeklerin yorumları ürüne göre değişirken katılımcıların cinsiyetine göre de farklı sonuçlar elde edilmiştir.Öğe Societal impacts of advanced metaverse wireless communication systems(Institution of Engineering and Technology, 2025) Batu, Mikail; Tos, Onur; Imoize, Agbotiname LuckyMetaverse, where lived experiences can have a real impact on the physical self, is a multi-user and continuous universe where the physical world corresponds in the virtual environment. This virtual universe is a new internet application that convergently integrates new technologies, an integration in which the virtual and real worlds are intertwined. The communication basis of metaverse consists of 5G, which provides high speed, low power consumption and a network that can be accessed from anywhere, and 6G, which enables cooperation between people, machines, objects, and the environment. In this sense, the metaverse that uses artificial intelligence techniques does not only remain in the virtual world, but can also participate freely and safely in the social and economic activities of the real world through a number of techniques. Wireless communication systems via Metaverse offer many social opportunities such as augmented reality, virtual life, shopping, being a channel for luxury brands, and increasing options. However, not every person may have sufficient social opportunities to access options. In this study, the features, advantages, disadvantages and social changes of Metaverse and Metaverse wireless communication systems will be discussed. In addition, the concepts of interaction and social value of the Metaverse, which includes the elements of environment, interface, interaction and social value, will be emphasized. © The Institution of Engineering and Technology and its licensors 2025.Öğe Sosyal Medyada Simülasyon Pazarlamasının Göstergeleri: Facebook Uygulamalarına Yönelik Göstergebilimsel Analiz(2021) Sentürk, Zülfıye Acar; Tos, Onurİletişim teknolojileri bireylerin kendilerini ve hayata bakış biçimlerini etkilemektedir. Teknolojinin getirdiği yeniliklere uyumun sağlanması çok kolay ve kısa sürede gerçekleşebilmektedir. Kendilerine, hayalindeki dünyayı farklı uygulamalar ile sunan sosyal medya platformları ile bireyler gerçek dünyanın kabul etmek istemedikleri gerçeklerinden uzaklaşarak olmak isteyecekleri ortamlara geçiş yapmaktadır. Modern dünyanın telaş ve sıkıntılarından kaçıp, kendilerine yeni bir dünya inşa etmek isteyenlerin özellikle başvurduğu bu uygulamalar kullanıcıları aktif hale getirirken, gerçek dünyada nelerin onların işine yarayacağını da göstermektedir. Göstergelerin yoğun olarak kullanıldığı bu uygulamalar gerçek hayata dair de göndermeler yapmaktadır. Bu çalışmada, Baudrillard’ın simülasyon kuramından hareketle Facebook’ta kullanılan uygulamaların sanal gerçekliği nasıl oluşturduğu, bireyleri sürece dahil eden uygulamaların bireyleri nasıl sanal gerçekliğin içine dahil ettikleri yorumlanmıştır. Facebook tarafından uygulanan “Horizon, Spark AR Sturio ve Spaces programları ile kullanıcılara neler aktardığı göstergelerin anlamlandırılmasına odaklandığı için Barthes’in göstergebilim modelinden yararlanılarak değerlendirilmiştir. Örneklerde uygulamalar, bireylere zaman ve mekân kısıtlaması vermeden istediklerini yapabilme şansı vermektedir. Bununla birlikte uygulamalar, bireylerin özgürlük, bolluk, kolaylık, ferahlık, rekabet gibi duyguları da hissetmelerini sağlamaktadır. Bireyler teknoloji aracılığıyla üretilen sanal gerçeklik ile kendilerine inşa ettikleri alanlarda istediklerini yapabilme özgürlüğüne ve ayrıcalığına sahip olmaktadır. Ele alınan Facebook uygulamaları insanlara sanal gerçeklikle birlikte; oyun, eğlence, kişiselleştirme, sosyalleşme, imaj, beğenme, beğenilme, alışveriş ve psikolojik kimlik tasarımı temaları ile sunulmaktadır. Horizon ve Spaces uygulamasında daha çok sosyalleşme teması üzerinde durulurken, Spark AR Studio uygulamasında ise alışveriş teması ön plana çıkmaktadır. Bu temalar üzerine şekillenen ortam; renkli, eğlenceli ve kolaylıkla erişilebilen özelliktedir.Öğe Understanding Motivational Factors Influencing Intention to Play Esports Games in Türkiye(2022) Batu, Mıkaıl; Tos, Onur; Kocaömer, Celal; Kocaömer, NeslihanThe purpose of this study is to investigate Turkish esports players' motivations for their intention to play esports games. The factors influencing esports players' intention to play esports games were tested with PLS-SEM. An online survey was conducted with 502 esports players to test the research model. The results demonstrate that fantasy, competition, and challenge statistically influence the intention to play esports games. In addition, it was determined that social interaction and diversion didn’t have a statistically significant effect on the intention to play esports games. Challenge, competition, and fantasy motivations explain 65.5% of the variance in intention to play esports games. In particular, it has been determined that challenge motivation has a large impact on the intention to play. Examining the gaming motivations of Turkish esports players, who represent a different culture, differentiates the study from its counterparts. This study makes new theoretical and practical contributions by showing that fantasy, competition, and challenge play important roles to predict on the intention to play esports games.Öğe Yeni Medyada Dijital Aktivizm Göstergeleri: Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Örgütleri Üzerine Bir İnceleme(2022) Acar Şentürk, Zülfiye; Tos, Onur; Dıvrak, EbruBilgi iletişim teknolojilerindeki gelişmeler, aktivizm sergileyen grupların etkileşimli olmasını sağlamaktadır. Bu çerçevede sivil toplum kuruluşları (STK), dernekler ve platformlar gerçekleştirilecek hareketlerde, duyurularda, protesto etme ya da bir olayla ilgili mücadele sergilenmesinde, oluşumlarda yeni medya platformları Twitter ve Instagram’ı etkin bir şekilde kullanabilmektedir. Türkiye özelinde kadına yönelik şiddet olaylarının, cinayet ve istismar gibi hak ihlallerinin arttığı günümüzde, “Cinsel Şiddetle Mücadele Derneği” (CŞMD) ve “Kız Başına” platformları yeni medyada dijital aktivizm hareketlerini şiddetle ilgili konulara dikkat çekerek sergileyen dernek ve sosyal medya platformudur. Bu doğrultuda çalışma kapsamında iki platformun 01 Mart – 15 Nisan 2021 tarihleri arasında altı haftalık dönemde resmi Twitter ve Instagram hesaplarından yaptıkları paylaşımlar incelenmektedir. Çalışmanın amacı ise; sivil toplum kuruluşu olarak Cinsel Şiddetle Mücadele Derneği ile Kız Başına Platformu’nun yeni medyayı halkla ilişkiler modelleri bağlamında nasıl kullandığını irdelemek ve diyalogsal iletişim ilkelerini paylaşımlarına nasıl yansıttıklarını belirlemektir. Çalışmada verilerin toplanması sosyal medya üzerinden dokuman incelemesi tekniğiyle sağlanmaktadır. Verilerin analizleri için hazırlanan kod cetveli Grunig ve Hunt’ın halkla ilişkiler modelleri ve Kent ve Taylor’un diyalogsal iletişim ilkeleri doğrultusunda şekillenmektedir. Analizler doğrultusunda, dernek ve platformun Twitter’ı halkla ilişkiler modelleri bağlamında kamuoyu bilgilendirme çerçevesinde kullandığı; Instagram platformunda ise derneğin kamuoyu bilgilendirmeye, platformun ise iki yönlü asimetrik modele yoğunlaştığı saptanmıştır.Öğe ZAYIFLIĞIN POPÜLER KÜLTÜR TEMELİNDE İDEAL BİR MİT OLARAK KİMLİKLENDİRİLMESİ: ZAYIFLAMA ÜRÜNLERİNE YÖNELİK GÖSTERGEBİLİMSEL BİR ÇÖZÜMLEME(2022) Batu, Zehra; Batu, Mıkaıl; Tos, OnurZayıflama ürünlerinin görselleri birçok farklı strateji düşünülerek hazırlanmaktadır. Bu stratejilerden birisi insanların güzel olarak algıladıkları beden görüntülerinin kullanılmasıdır. Hangi bedenlerin güzel olarak algılandığı ise günümüzde popüler kültürün oluşturduğu algı evreni ile ilişkilidir. Bu evrende bireylerin zayıflama ürünlerine karşı ilgileri artırılmaya çalışılmakta ve pozitif algı yaratılmak istenmektedir. Bu araştırmanın amacı, alışveriş sitelerindeki zayıflama ürünlerinde kullanılan insan bedenlerinin popüler kültür temelinde nasıl aktarıldığının incelenmesidir. Belirlenen amaca uygun olarak dört tane araştırma sorusuna cevap aranmaktadır: Zayıflama ürünlerinin satışında kullanılan bedenler daha çok hangi cinsiyete aittir? Zayıflama ürünlerinin satışında kullanılan kadın ve erkek bedenleri nasıl yansıtılmaktadır? Zayıf olma ile ilişkili daha çok hangi metaforlar kullanılmıştır? Görsellerde daha çok hangi metonimiler kullanılmıştır? Araştırmada öncelikle Hürriyet Gazetesi’nin resmi web sitesinde yer alan anketteki “karantinadayken alışveriş yapılabilecek en iyi 10 site hangisidir” sorusunun en çok oy aldığı siteler belirlenmiştir. Bu sitelerde zayıflama ürünü kelimeleriyle arama yapıldığında içerik sunan beş alışveriş sitesinden veriler toplanmıştır. Barthes’in göstergebilimsel çözümlemesinden hareket edilerek elde edilen verilerin içeriklerinin anlamsal boyutları değerlendirilmiştir. Sonuç olarak incelenen ürün reklamlarında kadın bedenlerinin daha çok kullanıldığı saptanmıştır. Aktarılan kadın bedenlerinin “ideal ölçü” mitine uygun olarak yansıtıldığı görülmüştür.