Yazar "Ozelturkay, Eda Yasa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sağlık Hizmetlerinde Sürdürülebilirlik Düzeyini Belirleyen Faktörlerin Önceliklendirilmesi(2024) Çavmak, Seyda; Çavmak, Doğancan; Ozelturkay, Eda YasaAmaç: Bu araştırmanın amacı, sağlık hizmetlerinde sürdürülebilirlik düzeyini belirleyen stratejik faktörlerin tanımlanması ve önem düzeylerinin analiz edilmesidir. Yöntem: Araştırmada, nicel yaklaşımlı çok kriterli karar verme tekniklerinden biri olan Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) kullanılmıştır. İlgili literatürün taranması sonucu tanımlanmış olan belirleyici faktörler, ikili karşılaştırma formları kullanılarak, 1-9 arasında değerlere sahip bir skala üzerinde, ilgili uzmanlar tarafından önem dereceleri bakımından değerlendirilmiştir. Çalışmada değerlendirici olarak, Leadership in Energy and Environmental Design (LEED) sertifikasına sahip sağlık tesislerinde yönetici pozisyonunda yer alan dört sektör temsilcisi ve sağlık yönetimi alanında çalışan dört akademisyen yer almıştır. Katılımcılardan alınan değerlendirmeler AHS adımları çerçevesinde analiz edilmiş ve önem dereceleri belirlenmiştir. Bulgular: Sağlık hizmetlerinde sürdürülebilirliği belirleyen faktörler sosyal, ekonomik ve çevresel olmak üzere üç ana kategoride toplanmıştır. Değerlendirmeler sonucu en önemli faktör grubu 0,4433 ile ekonomik faktörler olmuştur. Katılımcı grubuna göre yapılan değerlendirmelerde sektör temsilcileri en yüksek önemi ekonomik faktörlere atfederken, akademisyen grubu ise çevresel faktörlere atfetmişlerdir. Özgünlük: Çalışmanın özgün değeri, çok boyutlu olan sürdürülebilirlik olgusunu, sağlık hizmetleri özelindeki yansımaları ile inceleyerek, bu alandaki verimlilik ve etkinlik ölçüm süreçlerine genel bir yapı sunuyor olmasıdır.Öğe Turkish and Greek gift purchase behaviour and advertisement on traditional and online media communication tools based on gender differences(Inderscience Publishers, 2020) Kavoura, Androniki; Bozyigit, Sezen; Ozelturkay, Eda YasaThe purpose of the research was to determine the way respondents from two different countries employ offline and online social media, namely: 1) to investigate Greek consumer preferences on the use of advertising tools when purchasing gifts; 2) to investigate Turkish consumer preferences on the use of advertising tools when purchasing gifts; 3) to identify differences in the advertising preferences with reference to offline and online media tools of different consumer cultures in terms of gender and nationality characteristics. Turkish and Greek men are more familiar than women with new technologies and paid more attention to online advertising media, a finding that sheds light to the contradictory results of literature so far. SMS advertising has significant differentiation between Greek and Turkish; Turkish have more preference for radio however Greek prefer magazine advertisements, justifying the significant role of traditional media even if literature argues for their obsolete role. © 2020 Inderscience Enterprises Ltd.