Yazar "Keskin, Zeycan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ag-Nb-Pt Bazlı SCR Katalizör Karakterizasyonu(Çukurova Üniversitesi, 2018) Keskin, Ali; Yaşar, Abdulkadir; Keskin, Zeycan; Akar, M. Atakan; Reşitoğlu, İ. Aslan; Özarslan, Himmet; Aydın, KadirSeçici Katalitik İndirgeme (SCR), dizel motorlarda NOx emisyonlarını azaltmak için kullanılan bir emisyon kontrol sistemidir. Bu çalışmada, SCR sistemi için gümüş esaslı katalizörün sentezlenmesi deneysel olarak incelenmiştir. Bu amaçla, kordiyerit (2Al2O3-5SiO2-2MgO) yapısını daldırma yöntemiyle kaplamak amacıyla gümüş nitrat (AgNO3), niyobyum (V) klorür (NbCl5) ve tetra amin platin (II) nitrat (Pt (NH3)4 (NO3)2) katalizörleri kullanılmıştır. Katalizörün kimyasal ve fiziksel özelliklerini belirlemek için XRF, SEM ve BET analizleri gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar, kaplama malzemelerinin gözeneklerin tüm yüzeyine nüfuz ettiğini göstermiştir. Üretilen katalizör ve kordieritin BET yüzey alanlarının sırasıyla 0,2918 m2/g ve 0,4568 m2/g olduğu belirlenmiştir. Yüzey alandaki azalmanın, yüksek sinterleme sıcaklığında meydana gelen kimyasal reaksiyonlarla kristalizasyon artışına bağlı olduğu düşünülmektedir. Ayrıca, XRF analizi sonuçları, kordierit yapısındaki Ag içeriğinin %0,03 olmasına karşın katalizörde Ag, Pt ve Nb içeriğinin sırasıyla %3,67, %0,19 ve %0,12 oranlarında olduğunu ortaya koymuştur.Öğe Investigation of low-temperature performances of hybrid catalysts with different chain length OHC reductants(Taylor & Francis Ltd, 2022) Keskin, Zeycan; Akar, Mustafa AtakanIn the present work, NO (x) conversion efficiency of the hybrid catalysts at low temperatures was investigated. ANP-TVM and ANP-TVC-TVM hybrid catalysts for OHC-SCR performance were prepared by the impregnation method. The properties of catalysts were characterized by scanning electron microscopy (SEM), Brunauer-Emmett-Teller (BET) and X-ray diffraction (XRD) analyses. The NO (x) conversion ratios with real diesel exhaust gases were performed using oxygenated hydrocarbon reductants such as ethanol, propanol, n-butanol and n-penthanol. Performances of the hybrid catalysts at different engine loads and low temperatures were investigated. It was determined that ANP-TVC-TVM gave better results at all temperatures and loads. In general, the performance of ANP-TVC-TVM hybrid catalyst was superior with ethanol reductant except for at 1 kW engine load. The maximum NO (x) conversion ratio was 90.6% on the ANP-TVC-TVM hybrid catalyst with n-butanol at 1 kW engine load and 300 degrees C.Öğe Metal nano partiküllerin kullanımı ile seçici katalitik indirgeme sistemi tasarlanması ve test edilmesi(2019) Keskin, ZeycanBu çalışmada, katalitik özelliğe sahip olan farklı metal nanopartiküllerinin kullanımıyla katalizörlerin üretilmesi ve üretilen katalizörlerin tasarlanan seçici katalitik indirgeme sisteminde (SCR) test edilmesi amaçlanmıştır. Emdirme yöntemi kullanılarak Ag-Nb-Pt/Kordiyerit (ANP), Ti-V-Cu/Kordiyerit (TVC) ve Ti-V-Mo/Kordiyerit (TVM) katalizörleri üretilmiş ve bu katalizörlerin karakterizasyonu SEM, BET ve XRD analizleri yapılarak belirlenmiştir. İstenen özelliğe sahip olan katalizörler gerçek dizel motor egzoz emisyonu kullanılarak SCR test sisteminde performans testlerine tabi tutulmuştur. Testler 30000 h -1 alan hızında, farklı motor yükleri altında (1 kW, 2 kW, 3 kW ve 4 kW) ve farklı sıcaklıklarda (200 oC ile 300 oC arasında) gerçekleştirilmiştir. İndirgeyici olarak oksijenli hidrokarbon olan alkoller (etanol, propanol, n-bütanol, n-pentanol ve bunların eşit oranda karışımı) kullanılmıştır. ANP katalizörünün performans testi yapıldıktan sonra diğer katalizörlerle kombin yapılarak ANP-TVC, ANP-TVM ve ANP-TVC-TVM katalizörleri oluşturulmuş ve bu katalizörlerin performans testleri gerçekleştirilmiştir. Egzoz gaz sıcaklığının artışıyla bütün katalizörlerin NOx dönüşüm verimlerinin arttığı belirlenmiştir. Katalizörlerin ve indirgeyicilerin kullanımı ile %42-%90,6 arasında değişen NOx dönüşüm oranları tespit edilmiştir. En yüksek NOx dönüşüm verimi 1 kW motor yükü altında, 300 oC sıcaklıkta, n-bütanol kullanımıyla elde edilmiştir ve en iyi aktiviteyi ANP-TVC-TVM katalizörü göstermiştir.Öğe Properties of ethyl alcohol-water mixtures as a reductant in a SCR system at low exhaust gas temperatures(Taylor & Francis Inc, 2024) Ahmad, Mohamad Al Cheikh Mohamad; Keskin, Ali; Ozarslan, Himmet; Keskin, ZeycanIn this experimental study, effects of ethyl alcohol-water mixtures as reducing agents in the presence of Ag/Cu-based catalyst on NOx conversion efficiency were investigated. The Ag/Cu-based catalyst was synthesized with the impregnation method. In this method, cordierite structure was immersed into the solution including nanoparticle materials and then the solvent was evaporated. The analysis done by SEM and XRD revealed the structural and chemical properties of the catalyst. In order to obtain information on how the addition of water affects the activity of the NOx conversion in the SCR exhaust test performance system, tests were carried out depending on a temperature window of 170-260 degrees C, two different space velocities (20000 h(-1), and 40000 h(-1)), and three different reductants (100% Ethyl alcohol (E), 4% water + 96% Ethyl alcohol (E4 W), and 8% water + 92% Ethyl alcohol (E8 W)). The increase in the engine load showed a little increase in the NOx conversion rates. Taking into account the space velocity, the NOx conversion rates were higher at 20000 h(-1) in comparison at 40000 h(-1). The highest NOx conversion rate recorded in the tests was 68% at 4 kw engine load, 100% ethyl alcohol spraying, and 20000 h(-1). However, the results of the tests showed that when the water content of the reductants increased from 4% to 8%, the NOx conversion rates decreased at both 20000 h(-1) and 40000 h(-1) SV. The highest NOx conversion rates of the tests conducted with E4 W and E8 W reductants were 62.75% and 61.78%, respectively, at 4 kw engine load and 20000 h(-1). Also, the highest NOx conversion rates of the same reductants were 55.8% and 55.01%, respectively, at 4 kw engine load and 40000 h(-1). It was concluded that the water added to ethyl alcohol has a negative effect on NOx reduction.