Yazar "Küçük, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Experimental Investigation of Stretchability and Bendability Characterization of AISI 1020 Steel(2019) Kahraman, Funda; Kulekci, Mustafa Kemal; Küçük, MehmetIn this study formability of AISI 1020 steel sheet with different thicknesses was investigated by limitingdome height test at room temperature. The influence of thickness on the stretchability, bendabilitycharacteristics and dome height for AISI 1020 steel sheets had been identified from experimental data.Increase in the thickness enhanced stretchability, bendability characteristics and dome height values.Results of experiments indicate that AISI 1020 steel sheets can be used to product components withmanufacturing processes based on bending and stretching.Öğe Otomotiv Endüstrisinde Topoloji Optimizasyonu ile Ağırlık AzaltmaUygulaması Üzerine Bir Araştırma(2020) Kahraman, Funda; Küçük, MehmetSon yıllarda; otomotiv sektöründeki firmalar, taşıtlarda yakıt tüketimini azaltacak ve enerji verimliliğini arttıracak yeni çalışmalarayönelmişlerdir. Araçların yakıt tüketimini ve buna bağlı olarakta emisyon oranlarını azaltmada en etkili çözümlerden biri taşıtağırlığında azaltılma yapılmasıdır. Tasarımı yapılan taşıt parçalarında malzeme dağılımının en iyi şekilde sağlanması içinoptimizasyon yöntemleri kullanılmaktadır. Yapısal optimizasyon ile tasarlanan taşıt parçalarının; boyut, şekil ve topoloji olarak en iyihale getirilmesi amaçlanır. Yapısal optimizasyonun hedefleri; ağırlığı azaltmak, rijitliği arttırmak, stresi azaltmak, üretilebilirliğisağlamak, üretim maliyetlerini düşürmek olarak sıralanabilir. Topoloji optimizasyonu, uygulamalı matematik alanında geliştirilen biryapısal optimizasyon yöntemidir. Topoloji optimizasyonu; makine, imalat, otomotiv, inşaat ve havacılık gibi birçok disiplinde uygulama alanı bulmaktadır. Bu makale, otomotiv endüstrisinde topoloji optimizasyonu ile ağırlık azaltma çalışmalarına genel birbakış sunmaktadır. Standart optimizasyon yaklaşımlarına alternatif olarak topoloji optimizasyon yöntemi, verilen performanshedefleri açısından araç ağırlığını azaltmayı ve en uygun malzeme dağılımını bulmayı amaçlayan bir yaklaşımdır. Sonuç olarak,topoloji optimizasyon yöntemi kullanılarak parça tasarımında gerçek çalışma şartlarında karşılaşılan yükler ve zorlanmalar karşısındasınır şartları belirlenerek en ekonomik ve optimum ürünler geliştirilebilmektedir.Öğe Topoloji optimizasyonu tekniği kullanılarak taşıt park fren kol mekanizmasının tasarım ve analizi(Tarsus Üniversitesi, 2024) Küçük, Mehmet; Kahraman, FundaSon yıllarda otomotiv sektöründeki firmalar, taşıtlarda yakıt tüketimini azaltmak ve enerji verimliliğini arttırmak için yeni çalışmalara yönelmişlerdir. Enerji tüketiminin düşürülmesi, karbon salınımının azaltılması, çevrenin korunması ve iklim değişikliği konuları ile ilişkili olarak mühendislik çalışmalarında sürdürülebilirlik için optimizasyon kavramı önemli bir yere sahiptir. Tasarımda en iyi boyut, şekil ve topolojiyi elde etmek amacıyla bileşenler yapısal optimizasyon teknikleri kullanılarak optimize edilir. Topoloji optimizasyonu, malzeme dağılımını en uygun şekilde düzenleyerek taşıtların temel bileşenlerinin ağırlığını azaltmada kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, topoloji optimizasyon yöntemini kullanarak mekanik özelliklerinden ödün vermeden bir taşıt bileşeninin ağırlığını azaltmaktır. Taşıt elemanı olarak iki farklı (Model 1 ve Model 2) park fren mekanizması seçilmiştir. Fren sistemi, aktif ve pasif taşıt güvenlik sistemleri içinde önemli yere sahiptir. Park freni temel bileşenleri (kol, dişli ve tetik) için statik yapısal analiz ve topoloji optimizasyonu uygulanmıştır. Topoloji optimizasyonu sonrası nihai geometri için aynı şartlar altında (malzeme, yük ve destek noktaları) doğrulama amacıyla statik yapısal analizler tekrarlanmıştır. Statik analizlerde park fren kolu için 50, 100, 150, 200, 250, 300, 350, 400 N ve fren teli için 100 N kuvvet uygulanmıştır. Dişli ve tetik elemanlarına 100 N kuvvet uygulanmıştır. Analizler, AISI 1000, AISI 1020, AISI 4340 ve S235 malzemeler kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Topoloji optimizasyonu için yanıt kısıtı olarak ağırlık seçilmiştir. Boşaltım oranları %50, %55, %60, %65, %70, %75, %80, %85, %90 ve %95 olarak belirlenmiştir. Topoloji optimizasyonu öncesi ve sonrası bileşenlerin ağırlıkları karşılaştırılmıştır. Model 1 park fren kolu ve dişli için ağırlık azaltımı sırasıyla %18,48 ve %34,86'dır. Model 2 park fren kolu, dişli ve tetik için ağırlık azaltımı sırasıyla %13,85, %21,54 ve %17,66'dır. Analiz sonuçları, park fren kolu, dişli ve tetik tasarımı için en uygun malzemenin AISI 4340 olduğunu göstermiştir.