Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Dursun, Elifcan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    BLOK ZİNCİRİ TEKNOLOJİSİ VE DENİZ YOLU TAŞIMACILIĞI: TÜRKİYE’DEKİ LİMANLAR ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
    (2023) Dursun, Elifcan; Güngör, Şule
    Teknolojinin günden güne gelişmesi ile son yıllarda dijitalleşme kavramı ön plana çıkmaktadır. Üretilen veri miktarının büyümesi dijitalleşme gerekliliğini gözler önüne sermekte ve bulut teknolojilerinin yaygınlaşması, nesnelerin interneti gibi teknolojik gelişmeler ile dijitalleşme adına önemli adımlar atılmaktadır. Blok zinciri teknolojisi süreçlerin şeffaflaşması, daha hızlı ve etkin hale gelmesi ve maliyetlerin düşürülmesi adına bahse konu önemli bir dijitalleşme adımıdır. Blok zinciri teknolojisinden birçok farklı sektörde yararlanılmaktadır. Lojistik sektöründe özellikle belge süreçlerinin hızlandırılması, maliyetlerin azaltılması ve tedarik zinciri boyunca şeffaflığın sağlanması bakımından çeşitli taşıma modları blok zinciri teknolojisini desteklemektedir. Bu kapsamda, blok zinciri teknolojisi ele alınarak deniz yolu taşımacılığının önemli parçalarından biri olan limanlarda söz konusu teknolojinin uygulanması üzerine araştırma yapılmıştır. Çalışma, blok zinciri teknolojisinin Türkiye’deki limanlardaki durumunu araştırarak literatür ve sektöre katkı sunmaktadır. Çalışmada yer alan örnek limanlar ile gerçekleştirilen saha analizi aracılığı ile Türkiye’deki limanların blok zinciri teknolojisi altyapısı ve gelişimi değerlendirilmiş, konuya dair öneriler sunulmuştur. İlgili limanlarda blok zinciri altyapısı olmamasına rağmen hazırlık çalışmalarına başlanmıştır. Kullanılması önerilen modele yönelik limanlardan alınan değerlendirmeler arasında büyük farklar bulunmamaktadır. Yeni teknolojilerin operasyonel süreçlere faydası olduğu konusunda hemfikirlerdir. Blok zinciri teknolojisine yönelik şüphelere rağmen limanlar bu teknolojiden faydalanmak istemektedirler.
  • [ X ]
    Öğe
    Container transaction type prediction: a seaport case in Turkey
    (Inderscience Enterprises Ltd, 2023) Dursun, Elifcan; Gungor, Sule
    Container reshuffle is one of the main problems that container terminals face for several reasons. One reason for container reshuffle is uncertain transaction type. Yard planner needs the information for the transaction type to allocate inbound containers without causing a reshuffle. The vessel agent submits the transaction type information on the discharge list. However, before the vessel's arrival, circumstances - such as change of the cargo owner or lack of information - are encountered; therefore, information on the discharge list is unreliable. Yard planner can know the exact transaction type only before the container exits. This article follows the given steps of the cross industry standard process for data mining (CRISP-DM) at a seaport in Turkey to predict the transaction type before vessel arrival. We propose a multiple logistics regression model integrated with the terminal operating system to provide sustainable outputs to planners. The model predicts the container transaction type with 89% accuracy.
  • [ X ]
    Öğe
    DEĞİŞİM YÖNETİMİ YÖNTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI: KONTEYNER TERMİNAL İŞLETİM SİSTEMİ (TOS) ÜZERİNE BİR UYGULAMA
    (Ahmet GÜVEN, 2020) Dursun, Elifcan; Güngör, Şule
    Terminal İşletim Sistemi; konteyner terminallerdeki hizmetlerin gerçekleştirilmesini, kayıt altına alınmasını, kontrolünü ve izlenebilirliğini sağlayan sistemler bütünüdür. Konteyner terminal hizmetlerinin etkinliği ile Terminal İşletim Sistemi birbiri ile ilişkilidir. Bu nedenle doğru Terminal İşletim Sistemi seçimi, hizmetlerin sürdürülebilirliği ve müşteri ilişkileri açısından büyük önem arz etmektedir. Terminal İşletim Sistemi ; altyapı, veritabanı ve geliştirme platformu temelleri üzerine kurulmaktadır. Teknolojik gelişmeler ve konteyner terminal hizmetlerinin verimliliğinin arttırılmak istenmesiyle birlikte, Terminal İşletim Sistemleri üzerinde çeşitli değişiklikler gerçekleştirilmekte veya daha etkin yeni bir işletim sistemine geçiş yapılmaktadır. Ancak konteyner terminaller, Terminal İşletim Sistemi değişimi için yeni sistemin maliyeti, devreye alınacağı zaman ve organizasyonel değişiklikleri göz önünde bulundurarak değişim yönetimine ihtiyaç duymaktadır. Değişim yönetimi; küresel rekabete cevap verebilmek, kaynaklarını daha etkin kullanabilmek ve verimliliği arttırabilmek için firmaların organizasyonel, teknik ve operasyonel sistemlerinde gerçekleştirecekleri değişimlerin idare edilmesidir. Çalışmada, örnek bir konteyner terminalde mevcut Terminal İşletim Sistemi’nin değişim yönetimi incelenmiştir. Değişim yönetimi sürecinde yararlanılan yöntemler açıklanmıştır. Değişim yönetiminin terminal hizmetlerine olan etkisi tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    Lojistik Faaliyetlerin Akdeniz Ülke Ekonomileri İle İlişkisi
    (İstanbul Üniversitesi, 2019) Güngör, Şule; Dursun, Elifcan; Karaoğlan, Ahmet
    Küreselleşen dünya pazarında ülkelerin ekonomik büyümelerini sağlayabilmeleri adına ticaret ve sanayi alanında yaptıkları gelişmeler büyük önem arz etmektedir. Bu hareketle ticaretin serbestleşmesi uluslararası ticaretin genel itibariyle seyrini olumlu yönde etkilemiştir. Uluslararası ticaretin ülkeler ve firmalar arasında rekabet yaratan bir unsur haline gelmesinin sonucu olarak da lojistik dikkat çekmektedir. Bu gelişmeler doğrultusunda uluslararası ticaretin istenen boyutlarda ve sürdürülebilir olması için lojistik sektörü stratejik bir boyut kazanmakta ve ekonomide kaldıraç görevi görmektedir. Lojistik sektörü, ülke ekonomisi üzerinde yatırımlar, istihdam ve milli gelir konularında sahip olduğu etki ve küreselleşen ticaret ağları sayesinde gösterdiği gelişme ile yoğun şekilde dikkat çeken sektörler arasındadır. Özellikle rekabet gücünü artırmayı amaçlayan işletmeler ve ülkeler sektörün gelişimi için ciddi yatırımlar yapmakta ve sektörün muhtemel getirileri konusunda büyük beklentilere girmektedir. Yapılan yatırımlar ve beklentiler sonucu özellikle üretim faaliyeti gerçekleştiren sektörler lojistik değişkenlerden fazlasıyla etkilenmektedir. Diğer taraftan lojistik için yapılan yatırımlar işletmelerin veya ülkelerin ticari oluşumlarını da doğrudan olumlu yönde etkilemekte ve ticaret hacimlerini artırmalarına aracı olmaktadır. Lojistiğin işletmeler ve ülkeler için önemi ülkelerin gerçekleştirdiği uluslararası ticaretleri için de günden güne gelişme göstermekte ve vazgeçilmesi mümkün olmayan bir noktaya varmaktadır. Lojistiğin ülkeler için önemi ülkelerin var oldukları coğrafyalar ve sahip oldukları lojistik imkânları açısından değişkenlik gösterebilmektedir. Özellikle denize kıyısı olan ve bu sayede deniz taşımacılığı ile lojistik akışını verimli bir şekilde gerçekleştirebilen ülkelerin uluslararası ticaretlerinde daha büyük kazanç elde ettiği gözlemlenmektedir. Diğer taraftan aynı bölgede var olan ülkelerin ekonomik ve ticari açıdan benzerlik gösterdiği de söylenebilir. Bu kapsamda yapılan çalışmada lojistik faaliyetlerinde var olan ortak nokta ve ekonomik açıdan birbirlerine benzerlik göstermektedirler. Ülkelerin ekonomik açıdan büyüklükleri ve lojistik faaliyetlerinin ilgili ülkelerin ekonomik büyüklüğüne etkisini inceleyebilmek amacıyla Akdeniz’e kıyısı olan 15 ülke ekonomisine lojistik sektörünün etkisi 1980 - 2018 dönemi için lojistik performans endeksi ve gayri safi yurtiçi hâsıla değerleri ile panel veri analizi kullanılarak incelenmiştir. Çalışmada 2007, 2010, 2012, 2014 ve 2016 yıllarını kapsayan analiz sonuçlarında orta seviyede pozitif yönlü bir ilişkiye ve gayri safi yurtiçi hâsılada yaşanan değişmelerin %32 oranındaki kısmının lojistik performans endeksi ile açıklanabildiğine ulaşılmıştır. Diğer taraftan ülkeler bazında yapılan analizlerde Türkiye ve Arnavutluk için lojistik performans endeksi ile gayri safi yurtiçi hâsıla arasındaki en yüksek ilişki elde edilmiştir. Türkiye ve Arnavutluk ülkelerinin gayri safi yurtiçi hâsıla değerlerindeki değişim yüksek oranda lojistik performans endeksi ile açıklanmaktadır. Bu durum ise ilgili iki ülkenin ekonomik büyüklüğünde lojistik faaliyetlerin önemini ortaya koymaktadır. Ayrıca ülkelerin lojistik performans endeksini oluşturan faaliyetler arasında yoğun olarak “Altyapı” ve “Gümrük” faaliyetlerine ağırlık vermeleri halinde daha yüksek seviyede gayri safi yurtiçi hâsılaya sahip olabilecekleri saptanmıştır.

| Tarsus Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Tarsus Üniversitesi, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim