Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demirbaş, Elif" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Aşırı İzleme Bağımlılığı Ölçeği’nin (AİBÖ) Türkçe Uyarlaması: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması
    (2024) Demirbaş, Elif; Irmak, Hatice Selin
    Amaç: Bu çalışmanın amacı, Aşırı İzleme Bağımlılığı Ölçeği’nin Türkçe uyarlamasını yapılarak geçerlilik ve güvenirliğinin incelenmesidir. Yöntem: Çalışmanın örneklemini araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden, İstanbul’da yer alan bir vakıf üniversitesinin sağlık alanında lisans eğitimi almakta olan 446 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri \"Kişisel Bilgi Formu\", \"Aşırı İzleme Bağımlılığı Ölçeği\" ve “Problemli Dizi İzleme Belirtileri Ölçeği” aracılığıyla toplanmıştır. Aşırı İzleme Bağımlılığı Ölçeği’nin dil uyarlaması yapılmış olup güvenirlik çalışması için iç tutarlılık, madde-toplam puan güvenirlik katsayısı ve iki yarı test güvenirliği incelenmiş; yapı geçerliliğini ortaya koymaya yönelik Açıklayıcı Faktör Analizi (AFA) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA); ölçüt bağıntılı geçerlilik için ise benzer ölçek ile analiz yapılmıştır. Bulgular: Aşırı İzleme Bağımlılığı Ölçeği’nin yapılan faktör analizi sonucunda orijinal ölçekte olduğu şekilde dört boyutlu olarak kullanılabileceği belirlenmiştir. Ortalama puanı 25.26±13.28 olan ölçeğin iç tutarlılık katsayısının .903 olduğu, madde toplam korelasyon katsayılarının .322 ile .656 arasında değişim gösterdiği bulunmuştur. Ölçüt bağıntılı geçerlilik için yapılan analiz sonucunda iki ölçek arasında (r=.298, p<.001) pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki görülmüştür. Sonuç: Aşırı İzleme Bağımlılığı Ölçeği; aşırı izleme davranışını değerlendirerek bunun bir bağımlılığa dönüşüp dönüşmediğinin tespit edilmesinde geçerli ve güvenilir bir ölçüm aracı olarak bulunmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    Dijital Teknolojiden Yararlanma: Sosyal Hizmet Uzmanları İçin İş Birliği Fırsatları
    (Mehmet Zafer DANIŞ, 2023) Demirbaş, Elif
    Günümüzde dijital teknolojiler yaşamımızın her alanına etki etmekte, çalışma, iletişim ve iş birliği biçimlerimizi dönüştürmektedir. Sosyal hizmet alanının da bu değişim sürecinden kaçınması mümkün değildir. Özellikle COVID-19 salgını sosyal hizmet mesleğinde de uzman müracaatçı ilişkisi, sosyal hizmet eğitimi, meslektaşlar ve kurumlar arası iletişim ve işbirliği alanlarında dijital teknoloji araçlarının kullanımının zorunlu olduğunu göstermiştir. Bu çalışmada dijital teknolojilerin sosyal hizmet alanında kullanımı, uzaktan işbirliği ve iletişim, bulut tabanlı belge yönetimi, çevrimiçi işbirliği platformları, veri analizi ve görselleştirme, sosyal medya ve çevrimiçi topluluklar üzerinden incelenmiştir. Hızla değişen dünya düzeninde dijital teknoloji araçlarına yönelik mesleki entegrasyon da hızlı ancak etkin bir şekilde sürecin bir parçası haline getirilmesi gerekmektir. Bu süreçte sosyal hizmet uzmanlarının çok da yaygın kullanımda olmadıkları dijital teknoloji araçlarını kullanmada hem kişisel hem de mesleki çekinceleri de söz konusu olmuştur. Sosyal hizmet uzmanlarının dijital araçların kullanımı konusunda kişisel yetkinliklerin yeterliliği konusunda şüpheleri olmasının yanı sıra müracaatçıların teknoloji tabanlı araçlara erişimde yaşadıkları sorunlar, bu araçların kullanımında müracaatçı ile kurulacak ilişkinin boyutu ve etik kaygıları da mevcuttur. Bu çalışma, sosyal hizmet uzmanları için gelişen dijital teknolojinin uygulamada kendilerine, mesleklerin ve müracaatçılarına sağlayacağı katkıların önemini vurgulamayı ve çalışma, iletişim kurma ve işbirliği yapma biçimlerini fırsatlar ve riskler bağlamında uyarlamanın gerekliliğini tartışmayı amaçlamaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    GENÇLERDE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞINDA AİLE VE ARKADAŞ İLİŞKİLERİNİN ROLÜ ÜZERİNE BİR İNCELEME
    (Kocaeli University, 2024) Keskin, Şenay Atar; Demirbaş, Elif
    Sosyal medyanın yaygınlaşması ile özellikle gençlerin sosyal medyada platformlarında geçirdikleri zamanını etkin şekilde planlayamaması beraberinde bağımlılığa zemin hazırlayan sorunlara neden olmaktadır. Bu noktada aile dinamikleri ve arkadaş ilişkileri, gençlerin sosyal medya kullanım alışkanlıklarını ve bağımlılık düzeylerini belirleyen kritik unsurlar arasında yer almaktadır. Literatür taraması, aile desteği, iletişim biçimleri ve arkadaşlık ilişkilerinin sosyal medya bağımlılığı üzerindeki etkilerini ortaya koymaktadır. Aile içindeki sağlıklı iletişim ve destekleyici ortamlar, gençlerin sosyal medya kullanımını olumlu yönde etkileyerek bağımlılık riskini azaltmaktadır. Aynı zamanda, güçlü arkadaş ilişkileri kurabilen gençlerin sosyal medyadaki etkileşimlerini daha dengeli bir şekilde yönlendirdikleri ifade edilmektedir. Araştırmalar, sosyal medya bağımlılığının ergenlik dönemindeki kimlik gelişimi ve sosyal beceriler üzerinde olumsuz etkiler yaratabileceğini göstermektedir. Bu bağlamda, gençlerin sosyal medya kullanımı konusunda bilinçli yaklaşımlar benimsemeleri gerektiği vurgulanmaktadır. Bu derleme makalede, gençlerde sosyal medya bağımlılığında aile ve arkadaş ilişkilerinin rolü kapsamlı bir şekilde incelenmiştir. Sonuç olarak, bu çalışma sosyal medya bağımlılığının önlenmesi ve yönetilmesinde aile ve arkadaş ilişkilerinin önemini vurgulayarak, sosyal medya bağımlılığının iyi anlaşılması ve bireyin sosyal medya bağımlılığına etkili bir şekilde müdahale edebilmek için atılacak adımlara yönelik neler yapılabileceğine ve yürütülecek gelecek araştırmalara dair önerilere yer vermektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Studies Supporting Conscious Internet Use in Avoiding the Risks of Technology in Children
    (KTO Karatay University, 2024) Çamalan, Veli Furkan; Demirbaş, Elif
    Today, technology plays an important role in human life. Technology, which provides great convenience in many areas from education to health, fills a large part of our lives, especially with leisure time activities. It is known that children spend a significant part of their daily lives with technology. The purpose of this study is to reveal what the possible risks of excessive technology use are for children, how technology can be used effectively in education, and to examine studies that support children's conscious use of technology in this context. The study is based on a literature review of strategies that have been developed over the last 10 years to guide children's interaction with the digital world. Strategies considered include educational practices, interactive learning platforms, guidance guidelines for digital media use, and interventions by social workers to address addiction issues. Parents and teachers' focus on digital literacy, online safety and screen time management in guiding children towards safe and conscious technology use seems to yield effective results.

| Tarsus Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Tarsus Üniversitesi, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim