Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Celik, Kayhan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    ANALYSIS OF INTERNATIONAL OIL PRODUCTION COMPETITION USING GAME THEORY
    (Mehmet Akif Ersoy Univ, 2022) Celik, Kayhan; Kaplan, Fatih
    The assumption that the players in the international crude oil market are OPEC (Organization of Petroleum Exporting Countries) member countries and non-OPEC oil producing countries is common. The fact that the players enter into a competitive tendency by using various strategy sets such as production level and price with the aim of maximizing profit and / or controlling the oil markets reveals that the market in question can be analyzed with game theory models. The aim of this study is to analyze the competitive oil production amounts of OPEC and non-OPEC countries on the basis of game theory. For this purpose, the production amounts and crude oil price series of these players covering the period 1972-2019 were used. The coefficients of production functions that indicate the existence of competition in oil markets are estimated by the Fully Modified Ordinary Least Square (FMOLS) method. Coumot-Nash and Stackelberg equilibrium solutions are calculated based on the obtained models. According to the Coumot-Nash equilibrium, at the Stackelberg equilibrium, it was observed that the production level of the leader player increased and the production level of the follower player decreased. The findings are in line with studies in which Coumot-Nash equilibrium outputs are higher than Stackelberg equilibrium outputs. It is suggested that the players stay in the Coumot-Nash equilibrium in order to reach the optimal level of production through production quantity and price strategies
  • [ X ]
    Öğe
    İZLEYİCİLERİN POZİTİF VE NEGATİF DUYGULARININ LİDERİN HIZ VE ETKİLİLİĞİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
    (2019) Korkmaz, Oya; Uysal, H. Tezcan; Celik, Kayhan
    Bir liderin hızlı ve etkili olmasında etkili olan faktörlerden biri izleyicilerin içerisinde bulunduğu duygu durumudur. İzleyicilerinduygu durumu duygusal bulaşma yoluyla lidere geçmekte ve dolayısıyla onun hızı ve etkililiği üzerinde bir etki yaratmaktadır.Bu durumun varlığını test etmek amacıyla Mersin İlinde faaliyet gösteren bir devlet kurumunda çalışan 86 personele anketuygulanmış, anket sonucunda elde edilen verilerin değerlendirilmesi sonucunda ise şu sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırmanınsonucunda izleyicilerin pozitif duyguları ile liderlerinin hız ve etkililiği arasında pozitif yönde ve orta düzeyde anlamlı bir ilişkiolduğu saptanmış, bunun yanında izleyicilerin negatif duyguları ile liderlerinin etkililiği arasında ise negatif yönde ve ortadüzeyde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. İzleyicilerin negatif duyguları ile liderlerinin hızı arasında ise istatistiki olarakherhangi bir anlamlı ilişki bulunamamıştır.

| Tarsus Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Tarsus Üniversitesi, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim