Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Batu, Zehra" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    ZAYIFLIĞIN POPÜLER KÜLTÜR TEMELİNDE İDEAL BİR MİT OLARAK KİMLİKLENDİRİLMESİ: ZAYIFLAMA ÜRÜNLERİNE YÖNELİK GÖSTERGEBİLİMSEL BİR ÇÖZÜMLEME
    (2022) Batu, Zehra; Batu, Mıkaıl; Tos, Onur
    Zayıflama ürünlerinin görselleri birçok farklı strateji düşünülerek hazırlanmaktadır. Bu stratejilerden birisi insanların güzel olarak algıladıkları beden görüntülerinin kullanılmasıdır. Hangi bedenlerin güzel olarak algılandığı ise günümüzde popüler kültürün oluşturduğu algı evreni ile ilişkilidir. Bu evrende bireylerin zayıflama ürünlerine karşı ilgileri artırılmaya çalışılmakta ve pozitif algı yaratılmak istenmektedir. Bu araştırmanın amacı, alışveriş sitelerindeki zayıflama ürünlerinde kullanılan insan bedenlerinin popüler kültür temelinde nasıl aktarıldığının incelenmesidir. Belirlenen amaca uygun olarak dört tane araştırma sorusuna cevap aranmaktadır: Zayıflama ürünlerinin satışında kullanılan bedenler daha çok hangi cinsiyete aittir? Zayıflama ürünlerinin satışında kullanılan kadın ve erkek bedenleri nasıl yansıtılmaktadır? Zayıf olma ile ilişkili daha çok hangi metaforlar kullanılmıştır? Görsellerde daha çok hangi metonimiler kullanılmıştır? Araştırmada öncelikle Hürriyet Gazetesi’nin resmi web sitesinde yer alan anketteki “karantinadayken alışveriş yapılabilecek en iyi 10 site hangisidir” sorusunun en çok oy aldığı siteler belirlenmiştir. Bu sitelerde zayıflama ürünü kelimeleriyle arama yapıldığında içerik sunan beş alışveriş sitesinden veriler toplanmıştır. Barthes’in göstergebilimsel çözümlemesinden hareket edilerek elde edilen verilerin içeriklerinin anlamsal boyutları değerlendirilmiştir. Sonuç olarak incelenen ürün reklamlarında kadın bedenlerinin daha çok kullanıldığı saptanmıştır. Aktarılan kadın bedenlerinin “ideal ölçü” mitine uygun olarak yansıtıldığı görülmüştür.

| Tarsus Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Tarsus Üniversitesi, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim